P4A

ACABEM UN CURS MÉS
Doncs si, ja s’ha acabat el curs.
 Sembla que va ser ahir quan vam començar P4 i ja hem arribat al final.
 Hem tingut temps de fer moltes coses: jugar, aprendre, experimentar, pintar… i fins i tot plorar i enfadar-nos, però sobretot hem après molt, ens estimem i som molt feliços a l'escola.
 Ha estat un curs ple de bones experiències, bons moments i ens ho hem passat molt bé! Ara tenim  molts dies per fer coses, però sobretot per gaudir de l'estiu amb vosaltres,  les nostres famílies.
Us desitgem que passeu unes bones vacances i ens tornem a retrobar el curs que ve!
Fins aviat!!


EL PROJECTE DELS DOFINS
Durant aquest últim trimestre vam treballar un projecte triat per nosaltres mateixos, els dofins. Hem après com són, què mengen, com tenen els fills, quines són les parts del seu cos, curiositats, ... i sobretot que hem de cuidar el mar i a tots els seus animals!
              
Votacions.                                                        Frases del què hem après?
El nostre racó dels dofins.

I aquí podeu veure un vídeo resum de tot el què hem après dels dofins! 

ÚLTIMS DIES D'ESCOLA
L'escola ja s'acaba i aquests últims dies hem fet moltes activitats diferents i divertides:

ANEM A LA BIBLIOTECA DE L'ESCOLA

EXPERIMENTEM AMB L'AIGUA DEL MAR

FEM BOMBOLLES GEGANTS

ANEM A L'AMBIENT DE LLUM


EXCURSIÓ A LA CASA DEL MAR
Divendres passat vam anar d'excursió a la Casa del Mar!
Vam gaudir molt ajudant al pirata Guillem, observant i tocant diferents animals marins i provant com fan snorkel i submarinisme al mar per veure el fons marí. Segur que ara cuidarem més el nostre entorn i quan anem a la platja ens fixarem en tot allò que trobem!

L’ELMER

Aquests últims dies anem molt enfeinats, aquí estem acabant de fer el nostre Elmer per la carpeta de plàstica ens han quedat preciosos!!
L'ARTICLE UN/UNA
Ja hem introduït l'article un i una, diferenciem que va davant de les diferents paraules i si és masculí o femení, realment no ho fem gens malament!

AIXÍ TREBALLEM LES MATEMÀTIQUES

LA N
Ens ha arribat l'última consonant de P4! La lletra N, amb ells també molts noms propis nous i moltes paraules noves!


ELS BOMBERS
Divendres passat vam fer una visita als bombers que ens van explicar súper bé quina és la seva feina, com es vesteixen, com treballen i el més important, què hem de fer en cas d'incendi.
Ha estat molt divertit, sobretot el moment d'utilitzar la mànega!

LA D

La Nona ja ens ha explicat el conte de la lletra D, ara podem escriure paraules noves i ha arribat el nom de l’Adam!!!


EXPERIMENTEM I LLEGIM
Hem tenyit arròs de colors per crear el nostre racó de la primavera i poder experimentar amb l’arròs i a la vegada jugar a buscar pictogrames i relacionar-los amb el seu nom, tot practicant la lectura.



SOM GRANS ARTISTES

JUGUEM AL BINGO DE PARAULES

FEM DE FORNERS

Juguem a fer de forners i cuinars pastissos de diferents mides, colors i formes i d’aquesta manera tan divertida treballem les qualitats, els canvis i la transformació seguint les etiquetes corresponents.

CELEBREM SANT JORDI

Aquesta setmana hem fet diferents activitats de Sant Jordi: explicar el conte, ordenar les seqüencies, fer un joc de lectura, fer un drac, veure una representació d'ombres xineses dels nens/es de 5é i el que més ens ha agradat de tot, hem representat la llengenda! (A dalt podeu veure el vídeo)
 A més, durant tot el dia d’avui hem celebrat el dia de Sant Jordi realitzant 3 tallers:
El taller artístic
El taller de cuina
El taller de contes 
Ens ha encantat fer de cuiners, artistes i mirar contes dels companys.
A a la tarda hem menjant xocolata amb melindros! Mmmm…
 BONA DIADA DE SANT JORDI A TOTS!

LA MONA
Avui hem fet de cuiners experts i hem fet la mona, de xocolata i ben guarnida com mana la tradició. En acabar hem aprofitat per pintar amb la xocolata que ens ha sobrat i hem gaudit llepant-nos els dits.
Per esmorzar ens hem menjat la mona i estava boníssima!! Mmmm!!
A la tarda hem buscat ous de pascua pel pati, ens ha costat una mica però els hem trobat tots, després hem fet màgia i els hem convertit en ous de xocolata!

TREBALL DE LA PREHISTÒRIA
Pintures rupestres: A l’època de la prehistòria els homes deixaven dibuixades a les coves les escenes de la seva vida. Les hem observat i hem pogut observar: famílies, homes caçant, símbols i fins i tot pictogrames i noms secrets com els nostres!
Nosaltres també hem fet les nostres pròpies pintures rupestres per fer una cova al patí!

Plantem a l’hort: A l’època del neolític els homes prehistòrics ja començaven a tenir alguns animals i a conrear les seves terres, així que nosaltres seguim els seus passos i també hem plantat al nostre hort.

L’excursió: Hem tornat a anar d’excursió, ens agrada tant anar amb autobús que ho estàvem esperant amb moltes ganes!
He anat a visitar el poblat Neolític de la Draga, a Banyoles. Allà hem conegut a l’Aixa i en Teix, dos nens neolítics que ens han explicat com era el seu dia a dia i ens han ensenyat moltes coses.
Hem pogut veure on vivien i com eren les seves cabanes, quines eines i estris feien servir, i fins i tot els hem pogut ajudar a moldre blat per fer farina amb unes pedres especials, a fer plats de fang i decorar-los i ens han deixat practicar amb les llances que feien servir per anar a caçar animals.
Hem après moltíssimes coses i ens ho hem passat genial!


GIMCANA MATEMÀTICA

El senyor Pi ens ha vingut a visitar i ens ha proposat el repte de portar a terme diferents proves matemàtiques per poder formar part del seu equip matemàtic, hem fet proves de comptar, ballar, reconèixer figures geomètriques, pintar amb els colors, fer construccions, ...

SEGUIM TREBALLANT LA PREHISTÒRIA!
Mirem contes de la prehistòria, de com vivien, què menjaven i dels animals de l’època.
Treballem que són els fòssils: pedres molt antigues amb restes d’algun animal o planta d’aquella època. Mirem diferents tipus de fòssils i creem els nostres propis fòssil, són tots diferents però tenen molt de valor!

LA PRIMAVERA
Ja ha arribat la primavera amb una endevinalla i un poema nou!

També hem decorat les finestres de la classe amb unes flors de colors!

ARRIBADA DE LA LLETRA T
La Nona ens ha tornat a explicar un conte nou i a la casa de les vocals ha arribat la lletra T amb un regal especial, una trompeta que fa TU TU TU!

L’ARTICLE

Amb l’arribada de la lletra L hem introduït el treball dels articles i ara sabem que davant de les paraules femenines posem LA, de les maculines EL i quan la paraula comença per vocal posem L’.

KANDINSKY
Ja hem començat a treballar un artista, 
aquest curs ens toca Kandinsky.
Hem parlat sobre la seva vida, hem vist algunes de les seves obres i hem pogut veure que li agradaven molt les figures geomètriques.
Per tal d’experimentar amb les figures, les seves posicions i els colors,  hem fet el nostre propi quadre en volum.
Treballant per grups i en equip, ens han sortit unes obres d’art precioses!

ANEM AL TEATRE!
Hem anat al teatre a veure l’obra de Pirates for tea, ens ha agradat molt i fins i tot la Sara i l’Ismael han fet d’actors!

MÉS PARAULES NOVES!
Amb l’arribada de la l podem escriure i llegir més paraules noves, també les fem molt bé amb plastilina!
ELS GEGANTS A L’ESCOLA!

La setmana passada vam rebre la visita de 3 gegants de Lloret: el Capità, la Blanca i el Constantí, hem pogut comprovar que són molt alts i hem conegut una mica la historia del tres.

FÒSSILS A LA NOSTRA ESCOLA!
 A la caixa màgica hem trobat una notícia sobre el fòssil més antic del món, una pintura rupestre i un mapa. Al costat del mapa hi havia unes indicacions sobre què havíem de fer, 5 passos en davant, 4 passos al costat,... i seguint els passos hem arribat al sorral on hem trobat enterrats uns fòssils i un sílex de la prehistòria. 
Hem observat els fòssils i hem vist que alguns són restes d’un eriçó de mar i altres de petxines. 
Ens ha agradat molt fer d’investigadors i parlar sobre la prehistòria!

CLASSIFIQUEM COSSOS EN VOLUM
Hem portat molts objectes de casa i hem pogut comprovar que al nostre entorn tenim molts cossos en volum. 
Hem classificat tots els objectes i ens hem fixat en les seves característiques: rodolen, no rodolen, quants costats tenen, formes geomètriques dels seus costats, ... 

TABLETS
Amb les tablets hem treballat el traç i jocs de numeració, estem molt concentrats i aprenem jugant!

EL NÚMERO 6
La caixa màgica va fer un soroll estrany i al dir les paraules màgiques vam veure que havia portat el número 6, amb 6 abelles per la classe i l’abac amb sis boles per jugar a fer càlculs.
Després hem practicat el número 6 i no ho fem gens malament per ser la primera vegada!

L’ARRIBADA DE LA L
La L ja ha arribat a la caseta de les vocals, va arribar amb un globus i amb ella ens ha arribat el primer nom de la nostra classe, el nom de la Laia. Quina alegria!

A més, la Nona ens ha regalat de record un globus a cadascun amb la consonant L!

VELLA QUARESMA
El Rei Carnestoltes ja ha marxat perquè la Vella Quaresma l’ha fet fora, diu que ja s’ha acabat tanta festa i gresca i que ara toca treballar de valent!
Aquesta setmana ja li hem tret la primera cama i ara queden 6 setmanes per les vacances de Setmana Santa!

L’AUTORETRAT I LA BAFARADA
Hem treballat l’autoretrat mirant com som, quines son les nostres característiques i amb l’ajuda d’un mirall ens hem dibuixat, després hem fet un marc seguint una seriació i han quedat uns quadres preciosos! Com els dibuixos només poden parlar si els hi posem una bafarada, això hem fet, una bafarada que surt de la nostra boca i cadascú ha escrit la frase que volia dir! Aquest és el resultat!


ESCRIVIM I LLEGIM PARAULES
Amb l’arribada de la primera consonant això es comença a animar i ja podem començar a llegir i escriure més paraules.
Ja podem escriure mama! I per què les nostres mames ho vegin els hi hem posat a la agenda i hem pensat que seria maco fer un dibuix d’elles, han quedat maquíssimes! Esperem que us hagi agradat!
PROJECTE DEL PATI
Hem iniciat el projecte del nostre pati, el follet del pati ens va proposar un joc molt divertit, una gimcana fotogràfica pel pati i al acabar hem trobat una carta que ens deia que havíem d’anar a l’aula de psicomotricitat. Allà ens havia deixat un video molt maco del follet i ens ha proposat canviar el nostre pati i fer-lo més bonic i més divertit!
 Entre tots hem pensat com ens agradaria que fos el nostre pati i hem escrit i dibuixat les nostres idees!

SETMANA CARNAVALERA
Aquesta ha estat una setmana molt divertida i l'hem gaudit amb molta il.lusió i amb moltes ganes de festa i gresca!
Aquí podeu veure un recull de les nostres fotos!



L’ARRIBADA DE LA M
Ja tenim aquí la primera consonant, ha arribat la M. Ja coneixem el seu so i la seva grafia i aviat començarem a escriure i llegir paraules noves!

PREPAREM EL CARNAVAL
Queda molt poc pel Carnaval i ja ens estem començant a preparar, farem un ball molt xulo que segur que us encantarà! Comença el compte enrere!
LA CAIXA DE LA TRITESA
Seguim treballant les emocions, aquesta vegada hem treballat la tristesa, amb la caixa de la tristesa i els seus objectes, hem parlat de quan estem tristos, com ens sentim, que podem fer per canviar d’estat d’ànim, … i realment hem parlat temes molt importants per nosaltres: quan ens fem mal,  quan et trenquen el cor, quan es mor algú que estimes, quan estem sols, quan la mama o el papa s’enfaden,… Per acabar hem jugat amb el material!
Expressar els postres sentiments i emocions és molt important i parlar amb naturalitat d’aquests també, d’aquesta manera els podrem reconèixer i ajudar-nos entre nosaltres.


NOU CONTE DE LA NUNA!
Quan hem arribat a la classe hem trobat a la vocal O a la pissarra, no sabem perquè però ràpid vam pensar que pot ser la Nuna ens explicaria un nou conte de la O, vam buscar paraules que tenen la O i ... sorpresa! Algú ha vist a la Nuna pel passadís!
-         Ens ve a explicar un conte!! Bé!!!
Doncs sí, teníem raó, ens va explicar el conte de la vocal O, que com la seva germana E també volia fer sons nous i sabeu què? La O també pot fer 3 sons: el so de la O oberta, el so de la O tancada i el so de la O que fa morritos i sona com la U! Cada dia sabem coses i la Nuna ens ha dit que aviat arribaran lletres noves!!! J 

JOCS NOUS DE LA MÀGIA
Al racó de la Màgia tenim jocs nous, gaudim molt jugant a llegir frases, confegir frases, escriure-les, buscar quins sons fan les vocals, relacionar vocals minúscules amb vocals majúscules, ... Aprenem junts, jugant i cada dia ho fem millor!

L’HIVERN
Ja sabem que ara estem a l’hivern, hem mirat paisatges de l’hivern, hi ha neu, fa fred, ens posem roba d’abric, i també hem vist quins són els animals de l’hivern.
I sabeu què? També sabem quins són els colors de l’hivern, hem fet un collage amb un paisatge de l’hivern: primer vam retallar trossets de paper, després amb molt de compte els vam enganxar i per últim hem dibuixat un paisatge molt xulo!
També sabem un poema preciós de l’hivern, si voleu us el podem dir a casa!
Ah! I ja tenim el nostre racó de l’hivern a punt per poder experimentar i jugar! 

BEE BOTS

Amb els Bee bots hem repassant conceptes que treballem com les vocals o els números, pensem i després donem les ordres adequades per arribar allà on volem i... GO! Ens encanta jugar amb els Bee bot i tot i que de vegades és difícil arribar no ho fem gens malament!
LA NONA ENS HA ENSENYAT EL SO DE LA NEUTRA!
Quan hem arribat a la classe ens hem trobat una carta de la Nuna, les vocals amb pols màgica i el conte de les vocals! La Nuna ens ha explicat que hem de repassar les vocals, el seu so i que ella està de vacances i vindria a fer-nos una visita la seva germaneta Nona! Ens ha fet molta il·lusió conèixer-la i encara més, que ens hagi explicat una història nova, una conte de la vocal E! Ara sabem que la E té 3 sons: la e oberta, la e tancada i la neutra, i la té dos: el de la a i el de la neutra. Tenim moltes ganes de seguir coneixent noves històries i que arribin noves lletres!
Ah !! Per cert, la Nona ens ha fet un regalet per a cada classe, la caixa de la neutra i cada vegada que l'obrim fem el seu so !! És preciosa!

  
PRÀTIQUEM ELS DIFTONGS
A part de fer els diptongs en el full de pràctiques, a la pauta, a la pissarra, ... També ho pràctiquem amb plastelina i ho fem super bé!
 
En agrada tant fer vocals i reconeixer-les que les trobem a tot arreu, fins i tot les veiem quan fem aniversaris!
“- Mira Sonia! La vocal E!” 

ARRIBEN ELS DIFTONGS
Ja han arribat els diftongs, ara les vocals es donen la mà i formen diftongs! Ja comencem a iniciar-nos en la seva lectura i podem començar a escriure paraules!
 A l’agenda heu pogut veure la nostra primera paraula escrita: ou! Per ser la 1ª ho hem fet genial!
HA ARRIBAT EL No 5
A la caixa màgica ens ha arribat el número 5 i ens ha portat 5 estrelles a cadascun, per parelles les hem comptat i nosaltres mateixos en les hem posat. Quan hem tornat del pati algunes s’havien perdut i hem aprofitat per veure quantes ens faltaven per arribar a fer 5. 
 També hem fet la grafia del 5 a la pissarra i als fulls de pràctiques i hem jugat amb el nostre àbac, aquesta vegada amb 5 boles!

JOCS MATEMÀTICS
Seguim treballant conceptes matemàtics a través de jocs i aprenent els uns dels altres!

ELS NOSTRES ANIVERSARIS
Hem fet un calendari amb els nostres aniversaris, havíem d’identificar en quin mes celebrem els nostres aniversaris i apuntar al lloc corresponent el nostre nom! Després hem fet la bora fent una seriació entret tots, hem comptat quants aniversaris celebrem cada mes i hem apuntat el numero, també hem observat en quin més celebrem més aniversaris i en quin més menys i hem vist que  pel febrer només celebrem el carnaval!!

 EL NOSTRE COS

Cada vegada ens coneixem millor, coneixem les parts del nostre cos i si alguna cosa no la tenim clara ens observem al mirall per fer un dibuix més real de com són. Aquí podeu veure alguns dels nostres retrats!

ELS REIS HAN PASSAT PER L´ESCOLA
Els reis van passar per l’escola i ens han deixat moltes joguines que vam demanar a la nostra carta! 

Teníem tantes ganes d’estrenar-los que no hem trigat a jugar amb ells.
També hem portat les joguines que els reis ens han portat a casa, hem jugat junts i sobretot hem après a compartir.


PROJECTE DELS FORNERS
Ja sabeu que com a projecte d’escola aquest any hem fet el pessebre vivent, cada classe representava una escena i la nostra era la dels forner!
Després de treballar la feina dels forners, comparar com eren abans i com són ara, com vestien, com feien el pa, com eren les parades dels forners, … Hem fet de forners de l’època de veritat, ho hem fet súper bé i sobretot ho hem gaudit molt! Aquí teniu un vídeo recull del projecte!


Tot això no hagués estat possible sense l’ajuda de les mames i papes, que han treballat de valent per nosaltres! Moltes gràcies!! 


Per últim, us volem desitjar Bon Nadal i Bones festes amb aquest vídeo divertit en el qual hem fet de figures inmobils (un maniqui challenge), esperem que us agradi!

VISITA D'EN RUFA I RUTA PER L'ESCOLA
Hem fet la carta als Reis retallant les joguines que ens agraden i també hem fet una carta per l’escola, a veure si tenim sort i els Reis ens porten tot el que hem demanat!!


Per tal que arribi la carta als Reis li hem donat a en Rufa el patge reial!

Després hem fet una ruta per l’escola per veure les diferents escenes del pessebre vivent, alguna com la dels dimonis ens ha fet una mica de por, però en general ens han encantat!!

EL TIÓ HA CAGAT!
Aquests últims dies han estats plens de sorpreses i de màgia, un dia vam arribar i el Tió ja no hi era, ens va deixar un camí de fletxes per trobar on era i estava preparat per cagar regals! Tot i que li vam picar una mica, s’ha portat molt bé amb tots nosaltres i ens ha cagat un llibre i unes llaminadures!! Gràcies Tió i fins l’any que ve!

JA HA ARRIBAT EL TIÓ!!
Amb el calendari d’advent, cada dia tenim una sorpresa de part d’en Rufa, fins i tot hem trobat al Tió al nostre pati! Ha arribat rodolant des de la muntanya, quina sorpresa! 
Ara ens toca cuidar-lo molt i donar-li de menjar cada dia!

LES NOSTRES RUTINES
Amb l’arribada de les vocals ja podem començar a introduir-les a les nostres frases. A les rutines cada dia fem frases, mireu que bé que ho fem!

JA HAN ARRIBAT TOTES LES VOCALS

Ja han arribat a la casa de les vocals totes les vocals, les hem practicat, les hem fet a la pauta, les discriminem per saber si sonen o no sonen i hem de dir que tot ens surt forca bé, encara hem de seguir treballant de valents però anem per molt bon camí!

TREBALLEM LES EMOCIONS: L’ALEGRIA
Hem obert la caixa de la alegra, hi havien moltes coses i totes ens han fet pensar en coses alegres:
“Un nas de pallasso perquè ens fan riure!”
“Confeti, globus, collarets perquè és per una festa i ens ho passem molt bé!”
 “Joguines perquè ens agrada jugar!"
   “Un Cd per ballar i cantar!”
 “Plomes per fer-nos pessigolles!
  “Totes són coses divertides!”
Aquestes són algunes de les coses que han sortit al obrir la caixa! Però també hi havien imatges que ens han fet pensar una mica més i han sortit coses molt boniques:
"És una mare que estima a la seva filla i li fa un petó, a mi també m’agrada que em facin petons i abraçades."
"Són dos amics que juguen junts i es fan pessigolles."
"Són nens que estan d’excursió, d’excursió ens ho passem súper bé! Quan anem d’excursió?"

Després hem cantat i ballat la cançó de l’alegria i hem jugat amb tot el material de la caixa, les nostres cares parlem per si soles, això sí és alegria!!!


JA HA ARRIBAT LA O!
Ha tornat a arribar una vocal a la casa de les vocals i de nou, ens ha portat un regalet per nosaltres! 
Hem practicat la O majúscula i la o minúscula i realment ho fem molt bé!
 A la pauta Montessori també practiquem les vocals amb plastilina i les sitúem en el seu espai!

EXCURSIÓ A LA FAGEDA
El dia de l’excursió va ser genial, ens ho vam passar súper bé fent la volta amb el carro de cavalls per la fageda, observant el paisatge de la tardor i mirant si veiem  fades, follets o trols que viuen en aquest bosc tan màgic.
Després vam anar al càmping lava, allà vam estar amb els animals de la granja i vam fer una volta pujats a sobre dels ponis.
En resum, va ser un gran dia que tots vam gaudir molt!

GRÀFICS

Aprofitem el dia de la fruita per treballar els gràfics, els fem de barres, amb creuetes, amb material, sempre de manera diferent i observem de quina fruita hi ha més, de quina menys, quins estan empatats, … 
Sobretot aprenem de forma activa i gairebé sense adonar-nos!

ELS COSSOS GEOMÈTRICS AL NOSTRE ENTORN
Per treballar els cossos geomètrics, hem buscat per els diferents espais de l’escola les  figures que coneixem: prisma, cilindre, esfera, cub i piràmide. Quan trobàvem alguna figura, fèiem una foto i en la següent sessió vam fer una classificació de les nostres fotografies segons la seva forma.
Hem observat que hi ha una figura que no l’hem trobat… la piràmide, per això les hem buscat a l’ordinador i hem vist les piràmides d’Egipte, la piràmide del Louvre de Paris i una piràmide que hi ha Andorra, per comprovar que encara que a l’escola no hi havia cap piràmide al nostre entorn en podem trobar!
LA BAFARADA
Fins ara pensàvem que els dibuixos no podien parlar però ara sabem que sí poden, fent una bafarada i escrivint a dins!
A la vegada hem practicat l’escriptura de frases de pictogrames!
RACÓ CREATIU
Després de demanar-ho molt hem inaugurat el racó creatiu, tenim retalls de folis de colors, cola, tisores, gomets, per fer polseres, ceres, retoladors i formes i figures, amb tot això fem uns dibuixos preciosos!

EDUCACIÓ EMOCIONAL
Continuem treballant en l’educació emocional, expliquem con ens sentim, perquè i expliquem les nostres emocions als companys!
També hem treballat el conte de la tortuga, per tal de aprendre a controlar quan les nostres emocions es descontrolen, estem esverats, nerviosos o enfadats!
1.Ens aturem
2.Respirem
3.Pensem
4.Actuem

LA U i LA A
Ja han arribat dues vocals més a la casa de les vocals, la u i la a!
Seguim practicant i cada dia les fem millor!
 


TASTET DE LA TARDOR
Per equips vam fer uns pinxos amb fruites de la tardor.
Vam treballar en tres equips, el de les mandarines, les pomes i dels raïms. Cada equip tenia una feina concreta com els cuiners professionals.
- El 1r equip, havia de pelar les mandarines i fer treure els trossets.
- El 2n, fer trossets de la poma.
- I l’últim, tallar el raïm per la meitat i treure els ossos.
Ho vam fer tan concentrats que va sortir súper bé!
Després vam barrejar tota la fruit i cadascú va fer el seu pinxo de fruita tot fent una seriació.
Realment ha estat una activitat molt maca i en la qual hem gaudit molt i hem aprés a treballar en equip, ajudant-nos i col·laborant els uns amb els altres.
Després vam sortir al pati a menjar, que teníem moltes ganes!
Mmmm... boníssim!!!

LA FESTA DE LA CASTANYERA

Al matí vam fer un dibuix de la tardor amb guixos súper xulo, som grans artistes!

A la tarda, estàvem guapíssims vestits de castanyers i castanyeres i vam gaudir molt la festa de la castanyada, hem de reconèixer que ens agraden molt les festes, cantar i sobretot ballar!!
 

EL NÚMERO 4
La caixa màgica ens ha portat el numero 4, també una safata plena de raïm i escuradents.
Al principi no enteníem perquè tant raïm si només ha arribat el número 4... Després hem deduït que havíem d’agafar 4 cadascun i també 4 escuradents.
 Amb el raïm i els escuradents hem fet un quadrat, que té 4 vèrtexs i 4 costats.

Després hem provat de fer un triangle i hem vist que aquesta vegada tenia 3 vèrtex i 3 costats!
-         Ah! Ens sobra un escuradents i un raïm, que podem fer?
-         Si teníem 4 i hem fet servir 3 ens sobra 1!
-         Doncs ens el mengem!
-         I ara tenim 3!

Per últim hem practicat el numero 4 i hem fet un dibuix lliure del que més ens ha agradat de l’activitat, han sortit coses molt variades però molt treballades!

Ha estat una tarda molt profitosa, amb l’arribada del numero 4, hem treballat els números, hem comptat, hem fet càlcul, figures geomètriques i hem tastat el raïm que és una fruita de la tardor!


FEM PICTOGRAMES

Comencem a practicar els pictogrames individualment, ens agrada molt!
Mireu que bé que ho fem!
Però quan de veritat aprenem és quan treballem junts, ens preguntem pictogrames, els fem i treballem en equip!
 

FEM LA I  A LA PAUTA

Comencem a fer la i minúscula a la pauta Montessori, sabem que la i només té cos i que el seu puntet el fem a l’espai del cap, encara ens costa una mica perquè acabem de començar però som molt treballadors i ens esforcem molt!

JUGUEM AMB LES FULLES
Avui hem sortit al pati a explicar el conte de la fulla que volia volar i després hem anat a buscar fulles de la tardor, les hem observat, hem dit de quin color eren, quina forma tenen i per últim ens hem fixat en la seva mida i les hem classificat segons si eren grans, mitjanes o petites.
Ho fem genial!


LA PAUTA MONTESSORI
Seguim jugant per interioritzar les espais de la pauta Montessori, aquesta vegada amb el propi cos. Ens desplaçàvem pels diferents espais saltant, de puntetes, de costat, ...
I després hem jugat a cap, cos i peus, saltant d’un costat a l’altre seguint les indicacions (com el joc de terra, mar i aire).
Ens ho passat súper bé i sobretot aprenent!


ARRIBADA DE LA VOCAL I
Aquesta setmana a la classe hem hagut de resoldre un nou misteri,,, quan hem arribat a la classe al matí la i no estava a la casa de les vocals estava  a una cadira de la rotllana envoltada de pols màgica!! Què vol dir això? Entre tots hem pensat molt i hem decidit seguir el rastre de la pols, i sabeu on ens ha portat? 
A la casa de les vocals!!!
Allà hi havia un missatge de la Nuna i a la casa de les vocals teníem una sorpresa uns cavalls que fan el si de la I i la tira de la I (amb la I majúscula, la i minúscula, la referència de la mà de la màgia i la posició de la boca quan fem el seu so).
Misteri resolt! Ara estem desitjant que arribi el proper!
Ens encanta la màgia i les sorpreses!

EL RACÓ DE LA TARDOR
La Tardor ha arribat i el nostre racó ja hem estrenat!

A la classe tenim un nou racó, el racó de la Tardor! Ens agrada molt, allà podem mirar, experimentar,  tocar, classificar, comptar, i  descobrir els fruits i les característiques de la Tardor per nosaltres mateixos! 

LA PAUTA MONTESSORI
Aquesta setmana hem introduit la pauta Montessori, sabem que és una pauta que té 3 espais: cap, cos i peus. 
De moment ens estem familiatzant amb ella i hem jugat a col.locar els ninos a l´espai corresponent. 
Tenim molt clar on es posa cada part i ho fem genial!


EL CONTE DE LES VOCALS

El dimarts a la classe vam rebre una carta molt especial, una carta de la Nuna, la dameta del bosc i la protectora de les vocals, que ens volia veure a tots per explicar-nos la historia de les vocals. Al principi no sabíem com era i no la veiem, només sabem que si fem molt de soroll s'espanta... la vam cridar molt fluixet pel seu nom: NUNA!! Shhhh! 
I molt a poc a poc va aparèixer, és una dameta del bosc molt maca, camina molt suau i parla molt dolçament. Ens hem quedat tots bocabadats! Hem escoltat el contes de les vocals molt atentament i hem cantat la cançó de la Nuna, ha estat genial!

Però les sorpreses no acabaven aquí, la Nuna abans de marxar ens ha fet una màgia amb pols màgica i ens ha dit que al patí teníem una sorpresa. Hem sortit corrents i hem trobat uns regalets molt xulos!
Sabeu que era? La casa de les vocals per jugar a la nostra classe! 
És preciosa i ens agrada moltíssim!

Les sorpreses aquest curs acaben de començar perquè la Nuna seguirà venint a visitar-nos fent especial la arribada de les lletres!


SOM LA CLASSE DE L’ELMER
Aquest any la cosa va de contes… durant aquesta setmana hem estat explicant diferents contes i per fi vam fer votacions i entre tots vam triar el nom de la classe, aquest any som la classe de l’Elmer. Un elefant que es farà aprendre moltes coses sobre emocions i sentiments, colors, imaginació, … 

DINÀMIQUES DE GRUP
Aquesta setmana ens hem retrobat amb els companys i hem fet dinàmiques de grup per estar més units i cohesionats i sobretot per començar el curs estimant-nos. 


Benvingudes famílies!
Ens retrobem amb un nou curs que comencem amb molta il·lusió, ara ja fem P4 seguim amb moltes ganes d’aprendre, d’emocionar-nos, de compartir, de gaudir i de encomenar-nos tots plegats de mota màgia!!
Resultat d'imatges de un bon comença a

1 comentari:

  1. Hola Sonia!
    Ens agrada molt mirar el blog! Es molt divertit!
    LAIA
    ☺💗💙💕

    ResponElimina