ACABEM UN CURS MÉS
Doncs si, ja s’ha acabat el curs.
Sembla que va ser ahir quan vam començar P4 i ja hem arribat al final.
Hem tingut temps de fer moltes coses: jugar, aprendre, experimentar, pintar… i fins i tot plorar i enfadar-nos, però sobretot hem après molt, ens estimem i som molt feliços a l'escola.
Ha estat un curs ple de bones experiències, bons moments i ens ho hem passat molt bé! Ara tenim molts dies per fer coses, però sobretot per gaudir de l'estiu amb vosaltres, les nostres famílies.
Us desitgem que passeu unes bones vacances i ens tornem a retrobar el curs que ve!
Fins aviat!!
EL PROJECTE DELS DOFINS
I aquí podeu veure un vídeo resum de tot el què hem après dels dofins!
ÚLTIMS DIES D'ESCOLA
L'escola ja s'acaba i aquests últims dies hem fet moltes activitats diferents i divertides:
ANEM A LA BIBLIOTECA DE L'ESCOLA
EXPERIMENTEM AMB L'AIGUA DEL MAR
FEM BOMBOLLES GEGANTS
ANEM A L'AMBIENT DE LLUM
EXCURSIÓ A LA CASA DEL MAR
Doncs si, ja s’ha acabat el curs.
Sembla que va ser ahir quan vam començar P4 i ja hem arribat al final.
Hem tingut temps de fer moltes coses: jugar, aprendre, experimentar, pintar… i fins i tot plorar i enfadar-nos, però sobretot hem après molt, ens estimem i som molt feliços a l'escola.
Ha estat un curs ple de bones experiències, bons moments i ens ho hem passat molt bé! Ara tenim molts dies per fer coses, però sobretot per gaudir de l'estiu amb vosaltres, les nostres famílies.
Us desitgem que passeu unes bones vacances i ens tornem a retrobar el curs que ve!
Fins aviat!!
EL PROJECTE DELS DOFINS
Durant aquest últim trimestre vam treballar un projecte triat per nosaltres mateixos, els dofins. Hem après com són, què mengen, com tenen els fills, quines són les parts del seu cos, curiositats, ... i sobretot que hem de cuidar el mar i a tots els seus animals!
Votacions. Frases del què hem après?
El nostre racó dels dofins.
ÚLTIMS DIES D'ESCOLA
L'escola ja s'acaba i aquests últims dies hem fet moltes activitats diferents i divertides:
ANEM A LA BIBLIOTECA DE L'ESCOLA
EXPERIMENTEM AMB L'AIGUA DEL MAR
FEM BOMBOLLES GEGANTS
ANEM A L'AMBIENT DE LLUM
EXCURSIÓ A LA CASA DEL MAR
Divendres passat vam anar d'excursió a la Casa del Mar!
Vam gaudir molt ajudant al pirata Guillem, observant i tocant diferents animals marins i provant com fan snorkel i submarinisme al mar per veure el fons marí. Segur que ara cuidarem més el nostre entorn i quan anem a la platja ens fixarem en tot allò que trobem!
L’ELMER
Aquests últims
dies anem molt enfeinats, aquí estem acabant de fer el nostre Elmer per la
carpeta de plàstica ens han quedat preciosos!!
L'ARTICLE UN/UNA
Ja hem introduït l'article un i una, diferenciem que va
davant de les diferents paraules i si és masculí o femení, realment no ho fem
gens malament!
LA N
Ens ha arribat l'última consonant de P4! La lletra N, amb ells també molts noms propis nous i moltes paraules noves!
ELS BOMBERS
Divendres passat vam fer una visita als bombers que ens van explicar súper bé quina és la seva feina, com es vesteixen, com treballen i el més important, què hem de fer en cas d'incendi.
Ha estat molt divertit, sobretot el moment d'utilitzar la mànega!
LA D
La Nona ja ens ha explicat el conte de la lletra D, ara
podem escriure paraules noves i ha arribat el nom de l’Adam!!!
EXPERIMENTEM I LLEGIM
Hem tenyit arròs
de colors per crear el nostre racó de la primavera i poder experimentar amb l’arròs
i a la vegada jugar a buscar pictogrames i relacionar-los amb el seu nom, tot practicant
la lectura.
SOM GRANS
ARTISTES
JUGUEM AL BINGO DE PARAULES
FEM DE FORNERS
Juguem a fer de
forners i cuinars pastissos de diferents mides, colors i formes i d’aquesta
manera tan divertida treballem les qualitats, els canvis i la transformació
seguint les etiquetes corresponents.
CELEBREM SANT JORDI
Aquesta setmana hem fet diferents activitats de Sant Jordi: explicar el conte, ordenar les seqüencies, fer un joc de lectura, fer un drac, veure una representació d'ombres xineses dels nens/es de 5é i
el que més ens ha agradat de tot, hem representat la llengenda! (A dalt podeu veure el vídeo)
A més, durant tot el dia d’avui hem celebrat el dia de Sant
Jordi realitzant 3 tallers:
El taller artístic
El taller de cuina
El taller de contes
Ens ha encantat fer de cuiners, artistes i mirar contes dels companys.
A a la tarda hem menjant xocolata amb melindros! Mmmm…
BONA DIADA DE SANT JORDI A TOTS!
LA MONA
Avui hem fet de
cuiners experts i hem fet la mona, de xocolata i ben guarnida com mana la
tradició. En acabar hem aprofitat per pintar amb la xocolata que ens ha sobrat
i hem gaudit llepant-nos els dits.
Per esmorzar ens
hem menjat la mona i estava boníssima!! Mmmm!!
A la tarda hem buscat ous de pascua pel pati, ens ha costat una mica però els hem trobat tots, després hem fet màgia i els hem convertit en ous de xocolata!
TREBALL DE LA PREHISTÒRIA
Pintures rupestres: A l’època de la prehistòria els homes deixaven dibuixades
a les coves les escenes de la seva vida. Les hem observat i hem pogut observar:
famílies, homes caçant, símbols i fins i tot pictogrames i noms secrets com els
nostres!
Nosaltres també hem fet les nostres pròpies pintures rupestres per fer una cova al patí!
Plantem a l’hort: A l’època del neolític els homes prehistòrics ja
començaven a tenir alguns animals i a conrear les seves terres, així que
nosaltres seguim els seus passos i també hem plantat al nostre hort.
L’excursió: Hem tornat a anar d’excursió, ens agrada tant anar amb
autobús que ho estàvem esperant amb moltes ganes!
He anat a visitar el poblat
Neolític de la Draga ,
a Banyoles. Allà hem conegut a l’Aixa i en Teix, dos nens neolítics que ens han
explicat com era el seu dia a dia i ens han ensenyat moltes coses.
Hem pogut veure on vivien i com
eren les seves cabanes, quines eines i estris feien servir, i fins i tot els hem
pogut ajudar a moldre blat per fer farina amb unes pedres especials, a fer
plats de fang i decorar-los i ens han deixat practicar
amb les llances que feien servir per anar a caçar animals.
Hem après
moltíssimes coses i ens ho hem passat genial!
GIMCANA MATEMÀTICA
El senyor Pi
ens ha vingut a visitar i ens ha proposat el repte de portar a terme diferents
proves matemàtiques per poder formar part del seu equip matemàtic, hem fet
proves de comptar, ballar, reconèixer figures geomètriques, pintar amb els
colors, fer construccions, ...
SEGUIM TREBALLANT LA PREHISTÒRIA !
Mirem contes de la prehistòria,
de com vivien, què menjaven i dels animals de l’època.
Treballem que són els fòssils:
pedres molt antigues amb restes d’algun animal o planta d’aquella època. Mirem
diferents tipus de fòssils i creem els nostres propis fòssil, són tots
diferents però tenen molt de valor!
LA PRIMAVERA
Ja ha arribat la primavera amb
una endevinalla i un poema nou!
ARRIBADA DE LA
LLETRA T
La Nona ens ha tornat a explicar un
conte nou i a la casa de les vocals ha arribat la lletra T amb un regal especial, una trompeta que fa TU TU TU!
L’ARTICLE
Amb l’arribada de la lletra L
hem introduït el treball dels articles i ara sabem que davant de les paraules
femenines posem LA ,
de les maculines EL i quan la paraula comença per vocal posem L’.
KANDINSKY
Ja hem començat a treballar un
artista,
aquest curs ens toca Kandinsky.
Hem parlat sobre la seva vida,
hem vist algunes de les seves obres i hem pogut veure que li agradaven molt les
figures geomètriques.
Per tal d’experimentar amb les
figures, les seves posicions i els colors, hem fet el nostre propi quadre en volum.
Treballant per grups i en equip,
ens han sortit unes obres d’art precioses!
ANEM AL TEATRE!
Hem anat al teatre a veure l’obra
de Pirates for tea, ens ha agradat molt i fins i tot la Sara i l’Ismael han fet d’actors!
MÉS PARAULES NOVES!
Amb l’arribada de la l podem
escriure i llegir més paraules noves, també les fem molt bé amb plastilina!
ELS GEGANTS A L’ESCOLA!
La setmana passada vam rebre la
visita de 3 gegants de Lloret: el Capità, la Blanca i el Constantí, hem pogut comprovar que són
molt alts i hem conegut una mica la historia del tres.
FÒSSILS A LA NOSTRA ESCOLA !
A la caixa màgica hem trobat una
notícia sobre el fòssil més antic del món, una pintura rupestre i un mapa. Al
costat del mapa hi havia unes indicacions sobre què havíem de fer, 5 passos en davant, 4 passos al costat,... i seguint els
passos hem arribat al sorral on hem trobat enterrats uns fòssils i un sílex de
la prehistòria.
Hem observat els fòssils i hem vist que alguns són restes d’un
eriçó de mar i altres de petxines.
Ens ha agradat molt fer d’investigadors i
parlar sobre la prehistòria!
CLASSIFIQUEM COSSOS EN VOLUM
Hem portat molts
objectes de casa i hem pogut comprovar que al nostre entorn tenim molts cossos en volum.
Hem
classificat tots els objectes i ens hem fixat en les seves característiques:
rodolen, no rodolen, quants costats tenen, formes geomètriques dels seus costats,
...
TABLETS
Amb les tablets hem treballat el
traç i jocs de numeració, estem molt concentrats i aprenem jugant!
EL NÚMERO 6
La caixa màgica va fer un soroll estrany
i al dir les paraules màgiques vam veure que havia portat el número 6, amb 6
abelles per la classe i l’abac amb sis boles per jugar a fer càlculs.
Després hem practicat el número 6 i no ho fem gens malament per ser la primera vegada!
L’ARRIBADA DE LA L
La L ja ha arribat a la caseta de les vocals, va arribar amb
un globus i amb ella ens ha arribat el primer nom de la nostra classe, el nom
de la Laia. Quina
alegria!
A més, la Nona ens ha regalat de record un globus
a cadascun amb la consonant L!
VELLA QUARESMA
El Rei Carnestoltes ja ha marxat
perquè la Vella Quaresma
l’ha fet fora, diu que ja s’ha acabat tanta festa i gresca i que ara toca
treballar de valent!
Aquesta setmana ja li hem tret
la primera cama i ara queden 6 setmanes per les vacances de Setmana Santa!
L’AUTORETRAT I LA BAFARADA
Hem treballat l’autoretrat
mirant com som, quines son les nostres característiques i amb l’ajuda d’un
mirall ens hem dibuixat, després hem fet un marc seguint una seriació i han
quedat uns quadres preciosos! Com els dibuixos només poden parlar si els hi
posem una bafarada, això hem fet, una bafarada que surt de la nostra boca i
cadascú ha escrit la frase que volia dir! Aquest és el resultat!
ESCRIVIM I LLEGIM PARAULES
Amb l’arribada de la primera
consonant això es comença a animar i ja podem començar a llegir i escriure més
paraules.
Ja podem escriure mama! I per què
les nostres mames ho vegin els hi hem posat a la agenda i hem pensat que seria
maco fer un dibuix d’elles, han quedat maquíssimes! Esperem que us hagi
agradat!
PROJECTE DEL PATI
Hem iniciat el projecte del
nostre pati, el follet del pati ens va proposar un joc molt divertit, una
gimcana fotogràfica pel pati i al acabar hem trobat una carta que ens deia que
havíem d’anar a l’aula de psicomotricitat. Allà ens havia deixat un video molt
maco del follet i ens ha proposat canviar el nostre pati i fer-lo més bonic i més
divertit!
Entre tots hem pensat com ens
agradaria que fos el nostre pati i hem escrit i dibuixat les nostres idees!
SETMANA CARNAVALERA
Aquesta ha estat una setmana molt divertida i l'hem gaudit amb molta il.lusió i amb moltes ganes de festa i gresca!
Aquí podeu veure un recull de les nostres fotos!
L’ARRIBADA DE LA M
Ja tenim aquí la primera
consonant, ha arribat la M. Ja
coneixem el seu so i la seva grafia i aviat començarem a escriure i llegir
paraules noves!
PREPAREM EL CARNAVAL
Queda molt poc pel Carnaval i ja ens estem començant a preparar, farem
un ball molt xulo que segur que us encantarà! Comença el compte enrere!
LA CAIXA DE LA TRITESA
Seguim treballant les emocions, aquesta vegada hem treballat
la tristesa, amb la caixa de la tristesa i els seus objectes, hem parlat de quan estem tristos, com ens sentim, que podem fer
per canviar d’estat d’ànim, … i realment hem parlat temes molt importants per
nosaltres: quan ens fem mal, quan et
trenquen el cor, quan es mor algú que estimes, quan estem sols, quan la mama o
el papa s’enfaden,… Per acabar hem jugat amb el material!
Expressar els postres sentiments i emocions és molt
important i parlar amb naturalitat d’aquests també, d’aquesta manera els podrem
reconèixer i ajudar-nos entre nosaltres.
NOU CONTE DE LA NUNA!
Quan hem arribat a la classe hem trobat a la vocal O a
la pissarra, no sabem perquè però ràpid vam pensar que pot ser la Nuna ens explicaria un nou
conte de la O , vam
buscar paraules que tenen la O
i ... sorpresa! Algú ha vist a la
Nuna pel passadís!
-
Ens ve a explicar un conte!! Bé!!!
Doncs sí, teníem raó, ens va explicar el conte de la
vocal O, que com la seva germana E també volia fer sons nous i sabeu què? La O també pot fer 3 sons: el so de
la O oberta, el so
de la O tancada i
el so de la O que
fa morritos i sona com la U !
Cada dia sabem coses i la Nuna
ens ha dit que aviat arribaran lletres noves!!! J
JOCS NOUS DE LA MÀGIA
Al racó de la
Màgia tenim jocs nous, gaudim molt jugant a llegir frases,
confegir frases, escriure-les, buscar quins sons fan les vocals, relacionar
vocals minúscules amb vocals majúscules, ... Aprenem junts, jugant i cada dia
ho fem millor!
L’HIVERN
Ja sabem que ara estem a l’hivern, hem mirat paisatges
de l’hivern, hi ha neu, fa fred, ens posem roba d’abric, i també hem vist quins
són els animals de l’hivern.
I sabeu què? També sabem quins són els colors de l’hivern,
hem fet un collage amb un paisatge de l’hivern: primer vam retallar trossets de
paper, després amb molt de compte els vam enganxar i per últim hem dibuixat un
paisatge molt xulo!
També sabem un poema preciós de l’hivern, si voleu us
el podem dir a casa!
Ah! I ja tenim el nostre racó de l’hivern a punt per
poder experimentar i jugar!
BEE BOTS
Amb els Bee bots hem repassant conceptes que treballem
com les vocals o els números, pensem i després donem les ordres adequades per
arribar allà on volem i... GO! Ens encanta jugar amb els Bee bot i tot i que de
vegades és difícil arribar no ho fem gens malament!
LA NONA ENS HA ENSENYAT EL SO DE LA
NEUTRA !
Quan hem arribat a la classe ens hem trobat una carta de la Nuna , les vocals amb pols màgica
i el conte de les vocals! La Nuna
ens ha explicat que hem de repassar les vocals, el seu so i que ella està de
vacances i vindria a fer-nos una visita la seva germaneta Nona! Ens ha fet
molta il·lusió conèixer-la i encara més, que ens hagi explicat una història
nova, una conte de la vocal E! Ara sabem que la E té 3 sons: la e oberta, la e tancada i la
neutra, i la té dos: el de la a i el de la neutra. Tenim moltes ganes de seguir
coneixent noves històries i que arribin noves lletres!
Ah !! Per cert, la Nona
ens ha fet un regalet per a cada classe, la caixa de la neutra i cada vegada
que l'obrim fem el seu so !! És preciosa!
PRÀTIQUEM ELS DIFTONGS
A part de fer els diptongs en el full de pràctiques, a la pauta, a la
pissarra, ... També ho pràctiquem amb plastelina i ho fem super bé!
En agrada tant fer vocals i reconeixer-les que les trobem a tot arreu, fins
i tot les veiem quan fem aniversaris!
ARRIBEN ELS DIFTONGS
Ja han arribat els diftongs, ara les vocals es donen la mà i formen
diftongs! Ja comencem a iniciar-nos en la seva lectura i podem començar a
escriure paraules!
A l’agenda heu pogut veure la nostra primera paraula escrita: ou! Per ser la 1ª ho hem fet
genial!
HA ARRIBAT EL No 5
A la caixa màgica ens ha arribat el número 5 i ens ha portat 5 estrelles a
cadascun, per parelles les hem comptat i nosaltres mateixos en les hem posat.
Quan hem tornat del pati algunes s’havien perdut i hem aprofitat per veure
quantes ens faltaven per arribar a fer 5.
També hem fet la grafia del 5
a la pissarra i als fulls de pràctiques i hem jugat amb el nostre àbac, aquesta vegada
amb 5 boles!
JOCS MATEMÀTICS
Seguim treballant conceptes matemàtics a través de jocs i aprenent els uns
dels altres!
ELS NOSTRES
ANIVERSARIS
Hem fet un calendari
amb els nostres aniversaris, havíem d’identificar en quin mes celebrem els
nostres aniversaris i apuntar al lloc corresponent el nostre nom! Després hem fet la bora fent una seriació entret tots, hem comptat quants aniversaris celebrem cada mes i hem apuntat el numero, també hem
observat en quin més celebrem més aniversaris i en quin més menys i hem vist
que pel febrer només celebrem el carnaval!!
EL NOSTRE COS
Cada vegada ens coneixem millor, coneixem les parts del nostre cos i si
alguna cosa no la tenim clara ens observem al mirall per fer un dibuix més real
de com són. Aquí podeu veure alguns dels nostres retrats!
ELS REIS HAN PASSAT PER L´ESCOLA
Els reis van passar per l’escola i ens han deixat moltes joguines que vam
demanar a la nostra carta!
Teníem tantes ganes d’estrenar-los que no hem trigat a jugar amb ells.
També hem portat les joguines que els reis ens han
portat a casa, hem jugat junts i sobretot hem après a compartir.
PROJECTE DELS FORNERS
Ja sabeu que com
a projecte d’escola aquest any hem fet el pessebre vivent, cada classe representava
una escena i la nostra era la dels forner!
Després de
treballar la feina dels forners, comparar com eren abans i com són ara, com
vestien, com feien el pa, com eren les parades dels forners, … Hem fet de
forners de l’època de veritat, ho hem fet súper bé i sobretot ho hem gaudit
molt! Aquí teniu un vídeo recull del projecte!
Tot això no
hagués estat possible sense l’ajuda de les mames i papes, que han treballat de
valent per nosaltres! Moltes gràcies!!
Per últim, us volem desitjar Bon Nadal i Bones festes amb aquest vídeo divertit en el qual hem fet de figures inmobils (un maniqui challenge), esperem que us agradi!
VISITA D'EN RUFA I RUTA PER L'ESCOLA
Hem fet la carta
als Reis retallant les joguines que ens agraden i també hem fet una carta per
l’escola, a veure si tenim sort i els Reis ens porten tot el que hem demanat!!
Per tal que
arribi la carta als Reis li hem donat a en Rufa el patge reial!
Després hem fet
una ruta per l’escola per veure les diferents escenes del pessebre vivent,
alguna com la dels dimonis ens ha fet una mica de por, però en general ens han
encantat!!
EL TIÓ HA CAGAT!
Aquests últims
dies han estats plens de sorpreses i de màgia, un dia vam arribar i el Tió ja
no hi era, ens va deixar un camí de fletxes per trobar on era i estava preparat
per cagar regals! Tot i que li vam picar una mica, s’ha portat molt bé amb tots
nosaltres i ens ha cagat un llibre i unes llaminadures!! Gràcies Tió i fins
l’any que ve!
JA HA ARRIBAT EL TIÓ!!
Amb el calendari d’advent, cada dia tenim una sorpresa de part d’en Rufa, fins i tot hem trobat al Tió al nostre pati! Ha arribat rodolant des de la muntanya, quina sorpresa!
Ara ens toca cuidar-lo
molt i donar-li de menjar cada dia!
LES NOSTRES RUTINES
Amb l’arribada de les vocals ja podem començar a introduir-les a les
nostres frases. A les rutines cada dia fem frases, mireu que bé que ho fem!
JA HAN ARRIBAT TOTES LES VOCALS
Ja han arribat a la casa de les vocals totes les vocals, les hem practicat,
les hem fet a la pauta, les discriminem per saber si sonen o no sonen i hem de
dir que tot ens surt forca bé, encara hem de seguir treballant de valents però
anem per molt bon camí!
TREBALLEM LES
EMOCIONS: L’ALEGRIA
Hem obert la
caixa de la alegra, hi havien moltes coses i totes ens han fet pensar en coses
alegres:
“Un
nas de pallasso perquè ens fan riure!”
“Confeti,
globus, collarets perquè és per una festa i ens ho passem molt bé!”
“Joguines
perquè ens agrada jugar!"
“Un Cd
per ballar i cantar!”
“Plomes
per fer-nos pessigolles!
“Totes
són coses divertides!”
Aquestes són
algunes de les coses que han sortit al obrir la caixa! Però també hi havien
imatges que ens han fet pensar una mica més i han sortit coses molt boniques:
"És
una mare que estima a la seva filla i li fa un petó, a mi també m’agrada que em
facin petons i abraçades."
"Són
dos amics que juguen junts i es fan pessigolles."
"Són nens
que estan d’excursió, d’excursió ens ho passem súper bé! Quan anem d’excursió?"
Després hem
cantat i ballat la cançó de l’alegria i hem jugat amb tot el material de la
caixa, les nostres cares parlem per si soles, això sí és alegria!!!
JA HA ARRIBAT LA O !
Ha tornat a
arribar una vocal a la casa de les vocals i de nou, ens ha portat un regalet per
nosaltres!
Hem practicat la O majúscula i la o minúscula i realment ho fem molt
bé!
A la pauta
Montessori també practiquem les vocals amb plastilina i les sitúem en el seu
espai!
EXCURSIÓ A LA FAGEDA
El dia de l’excursió
va ser genial, ens ho vam passar súper bé fent la volta amb el carro de cavalls
per la fageda, observant el paisatge de la tardor i mirant si veiem fades, follets o trols que viuen en aquest
bosc tan màgic.
Després vam anar
al càmping lava, allà vam estar amb els animals de la granja i vam fer una
volta pujats a sobre dels ponis.
En resum, va ser
un gran dia que tots vam gaudir molt!
GRÀFICS
Aprofitem el dia
de la fruita per treballar els gràfics, els fem de barres, amb creuetes, amb material, sempre de manera diferent i observem de quina fruita hi ha més, de quina
menys, quins estan empatats, …
Sobretot aprenem de forma activa i gairebé sense
adonar-nos!
ELS COSSOS GEOMÈTRICS AL NOSTRE ENTORN
Per treballar els cossos geomètrics, hem buscat per els diferents espais de l’escola les figures que coneixem: prisma, cilindre,
esfera, cub i piràmide. Quan trobàvem alguna figura, fèiem una foto i en la següent
sessió vam fer una classificació de les nostres fotografies segons la seva
forma.
Hem observat que
hi ha una figura que no l’hem trobat… la piràmide, per això les hem buscat a l’ordinador
i hem vist les piràmides d’Egipte, la piràmide del Louvre de Paris i una piràmide
que hi ha Andorra, per comprovar que encara que a l’escola no hi havia cap piràmide
al nostre entorn en podem trobar!
LA BAFARADA
Fins ara pensàvem que els dibuixos no podien parlar però ara sabem que sí
poden, fent una bafarada i escrivint a dins!
A la vegada hem practicat l’escriptura de frases de pictogrames!
RACÓ CREATIU
Després de demanar-ho molt hem inaugurat el racó creatiu, tenim retalls de
folis de colors, cola, tisores, gomets, per fer polseres, ceres, retoladors i
formes i figures, amb tot això fem uns dibuixos preciosos!
EDUCACIÓ EMOCIONAL
Continuem treballant en l’educació
emocional, expliquem con ens sentim, perquè i expliquem les nostres emocions
als companys!
També hem treballat el conte de
la tortuga, per tal de aprendre a controlar quan les nostres emocions es
descontrolen, estem esverats, nerviosos o enfadats!
1.Ens aturem
2.Respirem
3.Pensem
4.Actuem
LA U i LA A
Ja han arribat dues vocals més a
la casa de les vocals, la u i la a!
Seguim practicant i cada dia les
fem millor!
TASTET DE LA TARDOR
Per equips vam fer uns pinxos amb fruites de la
tardor.
Vam treballar en tres equips,
el de les mandarines, les pomes i dels raïms. Cada equip tenia una feina
concreta com els cuiners professionals.
- El 1r equip, havia de pelar les mandarines i fer
treure els trossets.
- El 2n, fer trossets de la poma.
- I l’últim, tallar el raïm per la meitat i treure
els ossos.
Ho vam fer tan concentrats que va sortir súper bé!
Després vam barrejar tota la fruit i cadascú va fer
el seu pinxo de fruita tot fent una seriació.
Realment ha estat una activitat molt maca i en la
qual hem gaudit molt i hem aprés a treballar en equip, ajudant-nos i col·laborant
els uns amb els altres.
Després vam sortir al pati a menjar, que teníem
moltes ganes!
Mmmm... boníssim!!!
LA N
Ens ha arribat l'última consonant de P4! La lletra N, amb ells també molts noms propis nous i moltes paraules noves!
ELS BOMBERS
Divendres passat vam fer una visita als bombers que ens van explicar súper bé quina és la seva feina, com es vesteixen, com treballen i el més important, què hem de fer en cas d'incendi.
Ha estat molt divertit, sobretot el moment d'utilitzar la mànega!
LA D
Ens ha arribat l'última consonant de P4! La lletra N, amb ells també molts noms propis nous i moltes paraules noves!
ELS BOMBERS
Divendres passat vam fer una visita als bombers que ens van explicar súper bé quina és la seva feina, com es vesteixen, com treballen i el més important, què hem de fer en cas d'incendi.
Ha estat molt divertit, sobretot el moment d'utilitzar la mànega!
LA D
EXPERIMENTEM I LLEGIM
Hem tenyit arròs
de colors per crear el nostre racó de la primavera i poder experimentar amb l’arròs
i a la vegada jugar a buscar pictogrames i relacionar-los amb el seu nom, tot practicant
la lectura.
SOM GRANS
ARTISTES
JUGUEM AL BINGO DE PARAULES
FEM DE FORNERS
Juguem a fer de
forners i cuinars pastissos de diferents mides, colors i formes i d’aquesta
manera tan divertida treballem les qualitats, els canvis i la transformació
seguint les etiquetes corresponents.
CELEBREM SANT JORDI
Aquesta setmana hem fet diferents activitats de Sant Jordi: explicar el conte, ordenar les seqüencies, fer un joc de lectura, fer un drac, veure una representació d'ombres xineses dels nens/es de 5é i
el que més ens ha agradat de tot, hem representat la llengenda! (A dalt podeu veure el vídeo)
El taller artístic
El taller de cuina
El taller de contes
Ens ha encantat fer de cuiners, artistes i mirar contes dels companys.
Ens ha encantat fer de cuiners, artistes i mirar contes dels companys.
Avui hem fet de
cuiners experts i hem fet la mona, de xocolata i ben guarnida com mana la
tradició. En acabar hem aprofitat per pintar amb la xocolata que ens ha sobrat
i hem gaudit llepant-nos els dits.
Per esmorzar ens
hem menjat la mona i estava boníssima!! Mmmm!!
A la tarda hem buscat ous de pascua pel pati, ens ha costat una mica però els hem trobat tots, després hem fet màgia i els hem convertit en ous de xocolata!
A la tarda hem buscat ous de pascua pel pati, ens ha costat una mica però els hem trobat tots, després hem fet màgia i els hem convertit en ous de xocolata!
TREBALL DE LA PREHISTÒRIA
Pintures rupestres: A l’època de la prehistòria els homes deixaven dibuixades
a les coves les escenes de la seva vida. Les hem observat i hem pogut observar:
famílies, homes caçant, símbols i fins i tot pictogrames i noms secrets com els
nostres!
Nosaltres també hem fet les nostres pròpies pintures rupestres per fer una cova al patí!
Plantem a l’hort: A l’època del neolític els homes prehistòrics ja
començaven a tenir alguns animals i a conrear les seves terres, així que
nosaltres seguim els seus passos i també hem plantat al nostre hort.
L’excursió: Hem tornat a anar d’excursió, ens agrada tant anar amb
autobús que ho estàvem esperant amb moltes ganes!
He anat a visitar el poblat
Neolític de la Draga ,
a Banyoles. Allà hem conegut a l’Aixa i en Teix, dos nens neolítics que ens han
explicat com era el seu dia a dia i ens han ensenyat moltes coses.
Hem pogut veure on vivien i com
eren les seves cabanes, quines eines i estris feien servir, i fins i tot els hem
pogut ajudar a moldre blat per fer farina amb unes pedres especials, a fer
plats de fang i decorar-los i ens han deixat practicar
amb les llances que feien servir per anar a caçar animals.
Hem après
moltíssimes coses i ens ho hem passat genial!
GIMCANA MATEMÀTICA
El senyor Pi
ens ha vingut a visitar i ens ha proposat el repte de portar a terme diferents
proves matemàtiques per poder formar part del seu equip matemàtic, hem fet
proves de comptar, ballar, reconèixer figures geomètriques, pintar amb els
colors, fer construccions, ...
SEGUIM TREBALLANT
Mirem contes de la prehistòria,
de com vivien, què menjaven i dels animals de l’època.
Treballem que són els fòssils:
pedres molt antigues amb restes d’algun animal o planta d’aquella època. Mirem
diferents tipus de fòssils i creem els nostres propis fòssil, són tots
diferents però tenen molt de valor!
Ja ha arribat la primavera amb
una endevinalla i un poema nou!
ARRIBADA DE LA
LLETRA T
L’ARTICLE
Amb l’arribada de la lletra L
hem introduït el treball dels articles i ara sabem que davant de les paraules
femenines posem LA ,
de les maculines EL i quan la paraula comença per vocal posem L’.
KANDINSKY
Ja hem començat a treballar un
artista,
aquest curs ens toca Kandinsky.
Hem parlat sobre la seva vida,
hem vist algunes de les seves obres i hem pogut veure que li agradaven molt les
figures geomètriques.
Per tal d’experimentar amb les
figures, les seves posicions i els colors, hem fet el nostre propi quadre en volum.
Treballant per grups i en equip,
ens han sortit unes obres d’art precioses!
ANEM AL TEATRE!
Hem anat al teatre a veure l’obra
de Pirates for tea, ens ha agradat molt i fins i tot la Sara i l’Ismael han fet d’actors!
MÉS PARAULES NOVES!
Amb l’arribada de la l podem
escriure i llegir més paraules noves, també les fem molt bé amb plastilina!
ELS GEGANTS A L’ESCOLA!
La setmana passada vam rebre la
visita de 3 gegants de Lloret: el Capità, la Blanca i el Constantí, hem pogut comprovar que són
molt alts i hem conegut una mica la historia del tres.
A la caixa màgica hem trobat una
notícia sobre el fòssil més antic del món, una pintura rupestre i un mapa. Al
costat del mapa hi havia unes indicacions sobre què havíem de fer, 5 passos en davant, 4 passos al costat,... i seguint els
passos hem arribat al sorral on hem trobat enterrats uns fòssils i un sílex de
la prehistòria.
Hem observat els fòssils i hem vist que alguns són restes d’un
eriçó de mar i altres de petxines.
Ens ha agradat molt fer d’investigadors i
parlar sobre la prehistòria!
CLASSIFIQUEM COSSOS EN VOLUM
Hem portat molts
objectes de casa i hem pogut comprovar que al nostre entorn tenim molts cossos en volum.
Hem classificat tots els objectes i ens hem fixat en les seves característiques: rodolen, no rodolen, quants costats tenen, formes geomètriques dels seus costats, ...
Hem classificat tots els objectes i ens hem fixat en les seves característiques: rodolen, no rodolen, quants costats tenen, formes geomètriques dels seus costats, ...
TABLETS
Amb les tablets hem treballat el
traç i jocs de numeració, estem molt concentrats i aprenem jugant!
EL NÚMERO 6
La caixa màgica va fer un soroll estrany
i al dir les paraules màgiques vam veure que havia portat el número 6, amb 6
abelles per la classe i l’abac amb sis boles per jugar a fer càlculs.
Després hem practicat el número 6 i no ho fem gens malament per ser la primera vegada!
L’ARRIBADA DE LA L
A més, la Nona ens ha regalat de record un globus
a cadascun amb la consonant L!
VELLA QUARESMA
El Rei Carnestoltes ja ha marxat
perquè la Vella Quaresma
l’ha fet fora, diu que ja s’ha acabat tanta festa i gresca i que ara toca
treballar de valent!
Aquesta setmana ja li hem tret
la primera cama i ara queden 6 setmanes per les vacances de Setmana Santa!
L’AUTORETRAT I LA BAFARADA
Hem treballat l’autoretrat
mirant com som, quines son les nostres característiques i amb l’ajuda d’un
mirall ens hem dibuixat, després hem fet un marc seguint una seriació i han
quedat uns quadres preciosos! Com els dibuixos només poden parlar si els hi
posem una bafarada, això hem fet, una bafarada que surt de la nostra boca i
cadascú ha escrit la frase que volia dir! Aquest és el resultat!
ESCRIVIM I LLEGIM PARAULES
Amb l’arribada de la primera
consonant això es comença a animar i ja podem començar a llegir i escriure més
paraules.
Ja podem escriure mama! I per què
les nostres mames ho vegin els hi hem posat a la agenda i hem pensat que seria
maco fer un dibuix d’elles, han quedat maquíssimes! Esperem que us hagi
agradat!
PROJECTE DEL PATI
Hem iniciat el projecte del
nostre pati, el follet del pati ens va proposar un joc molt divertit, una
gimcana fotogràfica pel pati i al acabar hem trobat una carta que ens deia que
havíem d’anar a l’aula de psicomotricitat. Allà ens havia deixat un video molt
maco del follet i ens ha proposat canviar el nostre pati i fer-lo més bonic i més
divertit!
SETMANA CARNAVALERA
Aquesta ha estat una setmana molt divertida i l'hem gaudit amb molta il.lusió i amb moltes ganes de festa i gresca!
Aquí podeu veure un recull de les nostres fotos!
L’ARRIBADA DE
Ja tenim aquí la primera
consonant, ha arribat la M. Ja
coneixem el seu so i la seva grafia i aviat començarem a escriure i llegir
paraules noves!
PREPAREM EL CARNAVAL
Expressar els postres sentiments i emocions és molt
important i parlar amb naturalitat d’aquests també, d’aquesta manera els podrem
reconèixer i ajudar-nos entre nosaltres.
NOU CONTE DE LA NUNA!
Quan hem arribat a la classe hem trobat a la vocal O a
la pissarra, no sabem perquè però ràpid vam pensar que pot ser la Nuna ens explicaria un nou
conte de la O , vam
buscar paraules que tenen la O
i ... sorpresa! Algú ha vist a la
Nuna pel passadís!
-
Ens ve a explicar un conte!! Bé!!!
Doncs sí, teníem raó, ens va explicar el conte de la
vocal O, que com la seva germana E també volia fer sons nous i sabeu què? La O també pot fer 3 sons: el so de
la O oberta, el so
de la O tancada i
el so de la O que
fa morritos i sona com la U !
Cada dia sabem coses i la Nuna
ens ha dit que aviat arribaran lletres noves!!! J
JOCS NOUS DE LA MÀGIA
Al racó de la
Màgia tenim jocs nous, gaudim molt jugant a llegir frases,
confegir frases, escriure-les, buscar quins sons fan les vocals, relacionar
vocals minúscules amb vocals majúscules, ... Aprenem junts, jugant i cada dia
ho fem millor!
L’HIVERN
Ja sabem que ara estem a l’hivern, hem mirat paisatges
de l’hivern, hi ha neu, fa fred, ens posem roba d’abric, i també hem vist quins
són els animals de l’hivern.
I sabeu què? També sabem quins són els colors de l’hivern,
hem fet un collage amb un paisatge de l’hivern: primer vam retallar trossets de
paper, després amb molt de compte els vam enganxar i per últim hem dibuixat un
paisatge molt xulo!
També sabem un poema preciós de l’hivern, si voleu us
el podem dir a casa!
Ah! I ja tenim el nostre racó de l’hivern a punt per
poder experimentar i jugar!
BEE BOTS
Amb els Bee bots hem repassant conceptes que treballem
com les vocals o els números, pensem i després donem les ordres adequades per
arribar allà on volem i... GO! Ens encanta jugar amb els Bee bot i tot i que de
vegades és difícil arribar no ho fem gens malament!
Quan hem arribat a la classe ens hem trobat una carta de la Nuna , les vocals amb pols màgica
i el conte de les vocals! La Nuna
ens ha explicat que hem de repassar les vocals, el seu so i que ella està de
vacances i vindria a fer-nos una visita la seva germaneta Nona! Ens ha fet
molta il·lusió conèixer-la i encara més, que ens hagi explicat una història
nova, una conte de la vocal E! Ara sabem que la E té 3 sons: la e oberta, la e tancada i la
neutra, i la té dos: el de la a i el de la neutra. Tenim moltes ganes de seguir
coneixent noves històries i que arribin noves lletres!
Ah !! Per cert, la Nona
ens ha fet un regalet per a cada classe, la caixa de la neutra i cada vegada
que l'obrim fem el seu so !! És preciosa!
PRÀTIQUEM ELS DIFTONGS
A part de fer els diptongs en el full de pràctiques, a la pauta, a la
pissarra, ... També ho pràctiquem amb plastelina i ho fem super bé!
En agrada tant fer vocals i reconeixer-les que les trobem a tot arreu, fins
i tot les veiem quan fem aniversaris!
ARRIBEN ELS DIFTONGS
Ja han arribat els diftongs, ara les vocals es donen la mà i formen
diftongs! Ja comencem a iniciar-nos en la seva lectura i podem començar a
escriure paraules!
HA ARRIBAT EL No 5
A la caixa màgica ens ha arribat el número 5 i ens ha portat 5 estrelles a
cadascun, per parelles les hem comptat i nosaltres mateixos en les hem posat.
Quan hem tornat del pati algunes s’havien perdut i hem aprofitat per veure
quantes ens faltaven per arribar a fer 5.
També hem fet la grafia del 5
a la pissarra i als fulls de pràctiques i hem jugat amb el nostre àbac, aquesta vegada
amb 5 boles!
JOCS MATEMÀTICS
Seguim treballant conceptes matemàtics a través de jocs i aprenent els uns
dels altres!
ELS NOSTRES
ANIVERSARIS
Hem fet un calendari
amb els nostres aniversaris, havíem d’identificar en quin mes celebrem els
nostres aniversaris i apuntar al lloc corresponent el nostre nom! Després hem fet la bora fent una seriació entret tots, hem comptat quants aniversaris celebrem cada mes i hem apuntat el numero, també hem
observat en quin més celebrem més aniversaris i en quin més menys i hem vist
que pel febrer només celebrem el carnaval!!
EL NOSTRE COS
Cada vegada ens coneixem millor, coneixem les parts del nostre cos i si
alguna cosa no la tenim clara ens observem al mirall per fer un dibuix més real
de com són. Aquí podeu veure alguns dels nostres retrats!
ELS REIS HAN PASSAT PER L´ESCOLA
Els reis van passar per l’escola i ens han deixat moltes joguines que vam
demanar a la nostra carta!
Teníem tantes ganes d’estrenar-los que no hem trigat a jugar amb ells.
També hem portat les joguines que els reis ens han
portat a casa, hem jugat junts i sobretot hem après a compartir.PROJECTE DELS FORNERS
Ja sabeu que com
a projecte d’escola aquest any hem fet el pessebre vivent, cada classe representava
una escena i la nostra era la dels forner!
Després de
treballar la feina dels forners, comparar com eren abans i com són ara, com
vestien, com feien el pa, com eren les parades dels forners, … Hem fet de
forners de l’època de veritat, ho hem fet súper bé i sobretot ho hem gaudit
molt! Aquí teniu un vídeo recull del projecte!
Tot això no
hagués estat possible sense l’ajuda de les mames i papes, que han treballat de
valent per nosaltres! Moltes gràcies!!
Per últim, us volem desitjar Bon Nadal i Bones festes amb aquest vídeo divertit en el qual hem fet de figures inmobils (un maniqui challenge), esperem que us agradi!
VISITA D'EN RUFA I RUTA PER L'ESCOLA
Hem fet la carta
als Reis retallant les joguines que ens agraden i també hem fet una carta per
l’escola, a veure si tenim sort i els Reis ens porten tot el que hem demanat!!
Per tal que
arribi la carta als Reis li hem donat a en Rufa el patge reial!
Després hem fet
una ruta per l’escola per veure les diferents escenes del pessebre vivent,
alguna com la dels dimonis ens ha fet una mica de por, però en general ens han
encantat!!
EL TIÓ HA CAGAT!
Aquests últims
dies han estats plens de sorpreses i de màgia, un dia vam arribar i el Tió ja
no hi era, ens va deixar un camí de fletxes per trobar on era i estava preparat
per cagar regals! Tot i que li vam picar una mica, s’ha portat molt bé amb tots
nosaltres i ens ha cagat un llibre i unes llaminadures!! Gràcies Tió i fins
l’any que ve!
JA HA ARRIBAT EL TIÓ!!
Amb el calendari d’advent, cada dia tenim una sorpresa de part d’en Rufa, fins i tot hem trobat al Tió al nostre pati! Ha arribat rodolant des de la muntanya, quina sorpresa!
Ara ens toca cuidar-lo
molt i donar-li de menjar cada dia!
LES NOSTRES RUTINES
Amb l’arribada de les vocals ja podem començar a introduir-les a les
nostres frases. A les rutines cada dia fem frases, mireu que bé que ho fem!
JA HAN ARRIBAT TOTES LES VOCALS
Ja han arribat a la casa de les vocals totes les vocals, les hem practicat,
les hem fet a la pauta, les discriminem per saber si sonen o no sonen i hem de
dir que tot ens surt forca bé, encara hem de seguir treballant de valents però
anem per molt bon camí!
TREBALLEM LES EMOCIONS: L’ALEGRIA
Hem obert la
caixa de la alegra, hi havien moltes coses i totes ens han fet pensar en coses
alegres:
“Un
nas de pallasso perquè ens fan riure!”
“Confeti,
globus, collarets perquè és per una festa i ens ho passem molt bé!”
“Joguines
perquè ens agrada jugar!"
“Un Cd
per ballar i cantar!”
“Plomes
per fer-nos pessigolles!
“Totes
són coses divertides!”
Aquestes són
algunes de les coses que han sortit al obrir la caixa! Però també hi havien
imatges que ens han fet pensar una mica més i han sortit coses molt boniques:
"És
una mare que estima a la seva filla i li fa un petó, a mi també m’agrada que em
facin petons i abraçades."
"Són
dos amics que juguen junts i es fan pessigolles."
"Són nens
que estan d’excursió, d’excursió ens ho passem súper bé! Quan anem d’excursió?"
Després hem
cantat i ballat la cançó de l’alegria i hem jugat amb tot el material de la
caixa, les nostres cares parlem per si soles, això sí és alegria!!!
JA HA ARRIBAT LA O !
Ha tornat a
arribar una vocal a la casa de les vocals i de nou, ens ha portat un regalet per
nosaltres!
Hem practicat la O majúscula i la o minúscula i realment ho fem molt
bé!
A la pauta
Montessori també practiquem les vocals amb plastilina i les sitúem en el seu
espai!
EXCURSIÓ A
El dia de l’excursió
va ser genial, ens ho vam passar súper bé fent la volta amb el carro de cavalls
per la fageda, observant el paisatge de la tardor i mirant si veiem fades, follets o trols que viuen en aquest
bosc tan màgic.
Després vam anar
al càmping lava, allà vam estar amb els animals de la granja i vam fer una
volta pujats a sobre dels ponis.
En resum, va ser
un gran dia que tots vam gaudir molt!
GRÀFICS
Aprofitem el dia
de la fruita per treballar els gràfics, els fem de barres, amb creuetes, amb material, sempre de manera diferent i observem de quina fruita hi ha més, de quina
menys, quins estan empatats, …
Sobretot aprenem de forma activa i gairebé sense
adonar-nos!
ELS COSSOS GEOMÈTRICS AL NOSTRE ENTORN
Per treballar els cossos geomètrics, hem buscat per els diferents espais de l’escola les figures que coneixem: prisma, cilindre,
esfera, cub i piràmide. Quan trobàvem alguna figura, fèiem una foto i en la següent
sessió vam fer una classificació de les nostres fotografies segons la seva
forma.
Hem observat que
hi ha una figura que no l’hem trobat… la piràmide, per això les hem buscat a l’ordinador
i hem vist les piràmides d’Egipte, la piràmide del Louvre de Paris i una piràmide
que hi ha Andorra, per comprovar que encara que a l’escola no hi havia cap piràmide
al nostre entorn en podem trobar!
LA BAFARADA
EDUCACIÓ EMOCIONAL
LA FESTA DE LA CASTANYERA
Al matí vam fer un dibuix de la tardor amb guixos súper xulo, som grans artistes!
A la tarda, estàvem guapíssims vestits de castanyers i
castanyeres i vam gaudir molt la festa de la castanyada, hem de reconèixer que
ens agraden molt les festes, cantar i sobretot ballar!!
EL NÚMERO 4
La caixa màgica ens ha portat el numero 4, també
una safata plena de raïm i escuradents.
Al principi no enteníem perquè tant raïm si només
ha arribat el número 4... Després hem deduït que havíem d’agafar 4 cadascun i
també 4 escuradents.
Amb el raïm i els escuradents hem fet un quadrat,
que té 4 vèrtexs i 4 costats.
Després hem provat de fer un triangle i hem vist
que aquesta vegada tenia 3 vèrtex i 3 costats!
-
Ah! Ens sobra un escuradents i un raïm, que podem fer?
-
Si teníem 4 i hem fet servir 3 ens sobra 1!
-
Doncs ens el mengem!
-
I ara tenim 3!
Per últim hem practicat el numero 4 i hem fet un
dibuix lliure del que més ens ha agradat de l’activitat, han sortit coses molt
variades però molt treballades!
A la tarda, estàvem guapíssims vestits de castanyers i castanyeres i vam gaudir molt la festa de la castanyada, hem de reconèixer que ens agraden molt les festes, cantar i sobretot ballar!!
Ha estat una tarda molt profitosa, amb l’arribada
del numero 4, hem treballat els números, hem comptat, hem fet càlcul, figures geomètriques
i hem tastat el raïm que és una fruita de la tardor!
FEM PICTOGRAMES
Comencem a practicar els pictogrames
individualment, ens agrada molt!
Mireu que bé que ho fem!
Però quan de veritat aprenem és quan treballem junts,
ens preguntem pictogrames, els fem i treballem en equip!
FEM LA I A LA PAUTA
Comencem a fer la i minúscula a la pauta
Montessori, sabem que la i només té cos i que el seu puntet el fem a l’espai
del cap, encara ens costa una mica perquè acabem de començar però som molt
treballadors i ens esforcem molt!
JUGUEM AMB LES FULLES
Avui hem sortit al pati a explicar el conte de la fulla
que volia volar i després hem anat a buscar fulles de la tardor, les hem
observat, hem dit de quin color eren, quina forma tenen i per últim ens hem
fixat en la seva mida i les hem classificat segons si eren grans, mitjanes o
petites.
Ho fem genial!
Seguim jugant per interioritzar les espais de la pauta Montessori,
aquesta vegada amb el propi cos. Ens desplaçàvem pels diferents espais saltant,
de puntetes, de costat, ...
I després hem jugat a cap, cos i peus, saltant d’un
costat a l’altre seguint les indicacions (com el joc de terra, mar i aire).
Ens ho passat súper bé i sobretot aprenent!
ARRIBADA DE LA
VOCAL I
Aquesta setmana a la classe hem hagut de resoldre un nou misteri,,, quan
hem arribat a la classe al matí la i no estava a la casa de les vocals estava
a una cadira de la rotllana envoltada de pols màgica!! Què vol dir això?
Entre tots hem pensat molt i hem decidit seguir el rastre de la pols, i sabeu
on ens ha portat?
A la casa de les vocals!!!
Allà hi havia un missatge de la Nuna i a la casa de les
vocals teníem una sorpresa uns cavalls que fan el si de la I i la tira de la I (amb la I majúscula, la i minúscula, la referència
de la mà de la màgia i la posició de la boca quan fem el seu so).
Misteri resolt! Ara estem desitjant que arribi el proper!
Ens encanta la màgia i les sorpreses!
EL RACÓ DE LA TARDOR
La Tardor ha arribat i el nostre racó ja hem estrenat!
A la classe tenim un nou racó, el racó de la Tardor! Ens agrada molt, allà podem mirar, experimentar, tocar, classificar, comptar, i descobrir els fruits i les característiques de la Tardor per nosaltres mateixos!
LA PAUTA MONTESSORI
Aquesta setmana hem introduit la pauta Montessori, sabem que és una pauta que té 3 espais: cap, cos i peus.
De moment ens estem familiatzant amb ella i hem jugat a col.locar els ninos a l´espai corresponent.
Tenim molt clar on es posa cada part i ho fem genial!
EL CONTE DE LES VOCALS
El dimarts a la classe vam rebre una carta
molt especial, una carta de la Nuna, la dameta del bosc i la protectora de les
vocals, que ens volia veure a tots per explicar-nos la historia de les vocals.
Al principi no sabíem com era i no la veiem, només sabem que si fem molt de
soroll s'espanta... la vam cridar molt fluixet pel seu nom: NUNA!! Shhhh!
I molt a poc a poc va aparèixer, és una
dameta del bosc molt maca, camina molt suau i parla molt dolçament. Ens hem
quedat tots bocabadats! Hem escoltat el contes de les vocals molt atentament i
hem cantat la cançó de la Nuna, ha estat genial!
Però les sorpreses no acabaven aquí, la Nuna
abans de marxar ens ha fet una màgia amb pols màgica i ens ha dit que al patí teníem
una sorpresa. Hem sortit corrents i hem trobat uns regalets molt xulos!
Sabeu que era? La casa de les vocals per
jugar a la nostra classe!
És preciosa i ens agrada moltíssim!
Les sorpreses aquest curs acaben de començar
perquè la Nuna seguirà venint a visitar-nos fent especial la arribada de les
lletres!
SOM LA CLASSE DE L’ELMER
Aquest any la cosa va de contes… durant
aquesta setmana hem estat explicant diferents contes i per fi vam fer votacions
i entre tots vam triar el nom de la classe, aquest any som la classe de l’Elmer.
Un elefant que es farà aprendre moltes coses sobre emocions i sentiments, colors,
imaginació, …
DINÀMIQUES DE GRUP
Aquesta setmana ens
hem retrobat amb els companys i hem fet dinàmiques de grup per estar més units
i cohesionats i sobretot per començar el curs estimant-nos.
Benvingudes famílies!
Ens retrobem amb un
nou curs que comencem amb molta il·lusió, ara ja fem P4 seguim amb moltes ganes
d’aprendre, d’emocionar-nos, de compartir, de gaudir i de encomenar-nos tots
plegats de mota màgia!!
Hola Sonia!
ResponEliminaEns agrada molt mirar el blog! Es molt divertit!
LAIA
☺💗💙💕